اخبار بین المللی
شماره: 9038
1393/05/29 - 08:30
سلول های بنیادی مشتق از چربی این پتانسیل را دارند که ترمیم عصبی را بهبود ببخشند

دانشمندان سلول های بنیادی در دانشگاه منچستر مروری بر مطالعات اخیر در استفاده از سلول های بنیادی مشتق از چربی در ترمیم اعصاب محیطی داشته اند.

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net، آسیب اعصاب محیطی امری شایع است و مشکلاتی را برای بیماران ایجاد می کند که روی زندگی اجتماعی آن ها تاثیر زیاد دارد و موجب می شود آن ها هزینه های زیاد را از نظر بهداشت جامعه و مسایل اقتصادی بپردازند. درمان های بالینی متداول به استفاده از اعصاب یک قسمت دیگر از بدن و پیوند آن به ناحیه آسیب دیده تکیه دارند. اما مطالعات بیشتر منجر به ایجاد پیوندهای عصبی مهندسی شده ای شده است که این نیاز را برطرف می سازد. سلول های بنیادی اولین کاندیدا برای سرعت بخشیدن به ایجاد این گرافت های عصبی محسوب می شوند.

این دیدگاه ها در گزارشی که در Neural regeneration research(Vol. 9, No.14,2014) به چاپ رسیده است ارائه گردیده است و حاکی از این است که سلول های بنیادی مشتق از چربی می توانند ابزاری مناسب برای بهبود ترمیم عصبی از طریق ایجاد گرافت های عصبی مهندسی شده باشند. درواقع استفاده از این سلول ها در ایجاد درمان های گرافت عصب مهندسی شده می تواند انقلابی را در روش های بالینی رایج برای ترمیم اعصاب محیطی ایجاد کند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved